این اصطلاح معروف که “شما هرگز فرصت دومی برای تأثیر اولیه ندارید” در هیچ کجا مانند دنیای تجارت اهمیت ندارد. یکی از شاخص های مهم که تأثیر اولیۀ قوی بر مخاطبان از جامعۀ هدف در هر کسب و کاری را دارد پاسخگویی سریع به تماس های تلفنی می باشد. در جهان امروز که ساده ترین خرید اقلام روزمره از خواروبار فروشی محل تا معاملات کلان با یک تماس تلفنی آغاز می گردد، گاهی همان اولین تماس تلفنی می تواند برآیند کار را تعیین کند. به این ترتیب اشغال بودن خطوط تلفنی سازمان می تواند به شکلی کاملاً آشکار یک زیان اقتصادی تلقی گردد، چرا که برقراری هر تماس موفق میتواند یک مشتری احتمالی را به خریداری مطمئن تبدیل نماید. به همین ترتیب عدم اشغال بودن خطوط تلفن بخش پشتیبانی یک محصول نیز ضمن ادای احترام به خریداران آن، میتواند به عنوان شاخص کیفی محصول نیز تبلیغ شود. به همین شکل میتوان به موارد بسیاری از این دست نیز اشاره نمود

تا امروز راهکار غالب برای ایجاد امکان دریافت تماس های تلفنی بدون بروز اشغالی خطوط، در بسیاری از سازمان ها و بنگاه های تجاری که دارای حجم بالایی از تماس های تلفنی هستند خرید تعداد زیادی خطوط تلفنی بوده است.

حال سوال اینجاست که آیا این راه حل مناسبی برای این منظور است؟

در واقع میتوان گفت خیر! چرا که اولاً مخابرات باید امکان واگذاری تعداد خطوط زیادی را در محل مشتری داشته باشد. یعنی علاوه بر مشکلات سوییچینگ و شماره تلفن و… مخابرات برای هر شماره تلفن باید به مشترک یه زوج سیم تحویل دهد که خود این امر به راحتی امکان پذیر نیست. به فرض اینکه مشترک توانست تعداد خطوط زیادی ثبت نام کند و تحویل بگیرد. حال مشتریان این شرکت باید تمام این شماره تلفن ها را ثبت یا در خاطر بسپارند که این خود معضل بزرگی است.

ولی کماکان مشکل اشغالی خط هر یک از شماره های مذکور هنوز وجود دارد، که در اینصورت مشتری باید شماره های بعدی را بگیرد تا سرانجام خطی آزاد پاسخگوی او باشد.

یکی از راه حل های مشکل اشغالی خط تلفن استفاده از سرویس انتقال در صورت اشغال است. تجربه نشان داده است که این روش هم بطور کامل مشکل فوق را حل نمیکند، چرا که محدودیت تعداد خطوط از نظر آماری میتواند معضل اشغال بودن خط را همچنان بوجود آورد.

راه حل بعدی استفاده از سرویس پی در پی یا روتاری است. در این روش سازمان یا بنگاه تجاری، به عنوان مشترک مخابرات، یک شماره را به عنوان سر شماره و بقیه شماره ها را بصورت زیر مجموعه معرفی میکند. این راه حل مشکل نیاز به ثبت یا به خاطرسپاری تعداد زیادی شمارۀ تلفن را حل میکند و دسترسی به خط آزاد به صورت اتوماتیک را برای تماس گیرندگان حل می کند. ولی کماکان مشکل تهیه تعداد زیادی خط تلفن و راه اندازی آنه برای مشترک وجود دارد. فرض کنید مشترک میخواهد ۳۰ امکان تماس برای تماس گیرندگان خود فراهم کند ابتدا باید ۳۰ خط تلفن ثبت نام کند به فرض وجود همه امکانات مخابراتی، مشترک باید هزینه ثبت نام ۳۰ خط را پرداخت کند. بعد از این باید برای ۳۰ خط تلفن سیم کشی داخلی انجام دهد علاوه بر آن باید از دستگاه سانترالی استفاده کند که امکان پشتیبانی ۳۰ خط تلفن را دارا باشد پس بنابراین راه اندازی ۳۰ خط تلفن به این صورت بسیار پر هزینه بر و مشکل خواهد بود.

راه حل چیست؟

مخابرات سرویسی تحت عنوان سیپ ترانک (Sip Trunk) یا تلفن خط ۵ رقمی را برای مشترکین خود ارائه کرده است که این سرویس ویژگیهای بسیار مناسبی برای شرکت ها بزرگ، متوسط و حتی شرکت های کوچک فراهم میکند.

از مزایا و ویژگیهای سرویس سیپ ترانک (Sip Trunk) میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  1. هر خط سیپ ترانک معادل حداقل ۳۰ کانال مکالمه همزمان است یعنی مشترک امکان ۳۰ تماس همزمان را دارد.
  2. برای یک سرویس سیپ ترانک ۳۰ کاناله فقط یه زوج سیم تحویل مشترک میگردد.
  3. هزینه ثبت نام راه اندازی این سرویس به مراتب از هزینه ثبت نام ۳۰ خط تلفن کمتر است.
  4. امکان جابجایی خط سیپ ترانک در سراسر تهران بدون تغییر شماره تلفن وجود دارد.
  5. شماره تلفن سرویس سیپ ترانک ۵ رقمی بوده و به سادگی به خاطر سپرده میشود.
  6. امکان ارتباط بین سرویس تلفن ۵ رقمی سیپ ترانک با سایر نرم افزار جدید مانند نرم افزار های مدیرت ارتباط با مشتری(CRM) به راحتی امکان پذیر است.
  7. از لحاظ برندینگ شرایط بهتری برای شرکت ها به وجود می آورد.

بنابر این سرویس سیپ ترانک یا همان خط تلفن ۵ رقمی انتخابی مناسب برای همه شرکت ها و سازمان هایی است که از دست ندادن حتی یک تماس برایشان مهم است.

0پسند
430بازدید

ممكن است این موارد را هم بپسندید!

۲ پاسخ

    • مرتضی منافی۲۵/۰۲/۱۳۹۷ در ۱۷:۵۸

      سلام ممنونم لطف دارید

      پاسخ

ارسال دیدگاه

لطفا نام خود را وارد كنید! لطفا آدرس ایمیل را صحیح وارد كنید! لطفا پیام را وارد كنید!