بخش پشتیبانی و نگهداری شبکه کار نگهداری و پشتیبانی سیستمهای شبکه و سخت افزار شرکتها و سازمانهای مختلف را به شکل حرفه ای به انجام میرساند. این شرکت با در اختیار داشتن پرسنل مجرب که آموزشهای لازم را بخوبی پشت سر گذاشته اند , توانایی پشتیبانی و نگهداری سیستمها و شبکه های بزرگ به هر اندازه را دارا میباشد.

کارشناسان این بخش ضمن آشنایی کامل با حساسیتها و ضرورتهای کسب و کار مشتریان و دارا بودن تجربه و دانش کافی در برطرف کردن مشکلات سیستمهای کامپیوتری(سخت افزاری و نرم افزاری)، آماده ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری از سیستمهای کامپیوتری مشتریان می باشند.

یکی از سرویسهای ویژه شبکه هزاره سوم برای مشتریان ارائه خدمات تعمیر و نگهداری به سازمانها ، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد. هم اینک شرکت های متعدد دولتی و خصوصی با سپردن خدمات راهبری، نگهداری و پشتیبانی از سخت افزار، نرم افزار و شبکه خود به ما ، با خیالی آسوده و بدون نگرانی تلاش می کنند تا بیش از پیش فناوری اطلاعات را در جهت منافع سازمان خود گسترش دهند. رویکردشبکه هزاره سوم در این بخش، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه است تا میزان (Rate) مشکلات وخرابی در این سازمان و شرکتها کاهش یابد. واحد تعمیر و نگهداری شبکه هزاره سوم با تکیه بر دانش فنی کارشناسان متخصص و مجرب خود، خدماتی متفاوت و فراتر از انتظار به مشتریان ارائه مینماید. این خدمات که در ذیل به بخشی از آنها اشاره شده است، همواره مورد توجه ویژه قرار دارد.

  • پشتیبانی و نگهداری از انواع سرور های موجود شبکه ( سرور های مجازی و فیزیکی)
  • پشتیبانی از سرویسهای Raid و Clustering
  • پیاده سازی و بروز رسانی دائم انواع سرویس های داخلی و نرم افزار های جانبی
  • پیاده سازی و نگهداری از سیستم عامل سرورها و به روز رسانی آنها به طور مداوم
  • ارائه خدمات مشاوره ای و اجرایی جهت افزایش کارایی شبکه و امنیت آن
  • تدوین روالهای دقیق تهیه نسخه های پشتیبان از اطلاعات و بازیابی سریع در هنگام بروز حادثه
  • استقرار سیستم پشتیبانی برای ثبت کلیه تماس های کاربران و ارائه خدمات به آنها
  • استفاده از نرم افزار نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و ارائه گزارشات خاص مدیریت
  • تدوین شناسنامه تجهیزات و ثبت آخرین وقایع
  • انجام بازدیدهای منظم و اصولی جهت کاهش خرابیهای احتمالی (PM)
  • بهره گیری از یک سیستم مدون کنترل کیفیت برای اطمینان از عدم بروز اشکال بعد از سرویس دهی و یا تعمیر
  • پشتیبانی و تعمیرات حرفه ای انواع پرینتر، اسکنر و پلاتر
  • استفاده و به کار گیری از بانک بسیار قوی و بزرگ نرم افزارهای کمکی جهت ارائه خدمات گوناگون
  • پشتیبانی تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه و تجهیزات Wireless
  • استفاده از پرسنل متخصص و دارای مدارک بین المللی در ارائه خدمات